علیرضا پناهیان

۱

سایت جدید بیان معنوی راه اندازی شد برای مشاهده کلیک کنید.

حجت‌الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با فارس:

سرمقاله روزنامه بهار اقدامی برای ایجاد بحران اجتماعی و جنگ‌های مذهبی است

پناهیان با اشاره به اینکه لحن سرمقاله روزنامه بهار توده‌های مذهبی مختلف جامعه را علیه یکدیگر می‌شوراند، گفت: تصور نمی‌کنم این یک توهین ساده به ولایت امیرالمؤمنین(ع) باشد بلکه اقدامی در جهت ایجاد بحران اجتماعی و جنگ‌های مذهبی است.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره اهانت اخیر روزنامه زنجیره‌ای بهار به ائمه اطهار اظهار داشت: بنده تصور نمی‌کنم این یک توهین ساده به ولایت امیرالمؤمنین (ع) باشد بلکه یک اقدامی در جهت ایجاد بحران اجتماعی و راه انداختن جنگ‌های مذهبی است.

وی افزود: لحن این سرمقاله لحنی است که توده‌های مذهبی مختلف جامعه را علیه یکدیگر می‌شوراند از این رو نمی‌توان آن را یک اظهارنظر ساده و حتی بیان انحرافی تلقی کرد لذا باید عمیق‌تر نگاه کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره لزوم جلوگیری از هجمه روزنامه‌های زنجیره‌ای به مقدسات دینی و تکرار اهانت‌های دوره اصلاحات تصریح کرد: تندروی‌های دوران اصلاحات تکرار نمی‌شود، اما اگر از این به بعد تندروی صورت گیرد، صرفاً مقدمه‌ای برای ایجاد شورش‌های اجتماعی عظیم و گسترده است، بنابراین مسئولانِ اداره جامعه باید به فکر امنیت جامعه باشند.

به گزارش فارس، روزنامه بهار در یادداشتی با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» به مناسبت عید غدیر منتشر کرد که در آن، شبهات زیادی درباره دلالت واقعه غدیر خم بر مسأله خلافت و زعامت سیاسی امیرالمؤمنین (ع) مطرح شده بود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات (۱)

با سلام

در جواب به روزنامه بهار یا هرکه این جمله مسخره را در آن نوشته میگویم: امام، سرور و مولای همه جانبه ماست و ما دارای این حق نیستیم که برای چگونگی آن حد و جهت تعیین کنیم.که مثلا بگوییم فقط الگوی ایمانی هست و شاید پیشوای سیاسی نیست! بلکه موظفیم تا در همه جوانب مطیع او باشیم.

سایت جدید بیان معنوی راه اندازی شد برای مشاهده کلیک کنید.