علیرضا پناهیان

۰

سایت جدید بیان معنوی راه اندازی شد برای مشاهده کلیک کنید.

رهبرانقلاب طی بیانات مهم خود در دیدار نمایندگان مجلس

 تذکر همیشگی بنده به مجلس: رفتار و خلقیات شما بر روی اخلاق و منش آحاد جامعه اثر میگذارد

مقام معظم رهبری روز گذشته(۱۳۹۲/۰۳/۰۸) طی بیانات مهم خود در دیدار نمایندگان مجلس، نمایندگان و سیاسیون را به «قله»، و آحاد جامعه به «دامنه»‌های این قله تشبیه کرده و فرمودند:

«من همیشه در همه‌ی دوره‌ها یا اغلب دوره‌ها که این توفیق را داشتم که با نمایندگان محترم گفتگو کنم، این را تذکر دادم، این است که بدانید شما مثل یک قله هستید، آنچه از دل این قله میجوشد، بر دامنه و پیکره سرازیر میشود... اگر در مجلس، عقل و فکر و طمأنینه و سکینه و آرامش و محبت حکمفرما باشد و از بلندگوهای مجلس این قضیه در سطح جامعه منعکس شود، همین خصوصیات بتدریج در جامعه اثر میگذارد. اگر در مجلس تشنج باشد، بغض باشد، کم‌کاری باشد، این باز به نوبه‌ی خود در رفتار مردم منعکس میشود.»

 

متن کامل این بخش از فرمایشات مهم معظم له را در ادامه بخوانید:

شما مثل یک قله هستید/آنچه از دل این «قله» میجوشد، بر «دامنه» و پیکره سرازیر میشود

«آنچه که مهم است برادران و خواهران نماینده به آن توجه کنند و من همیشه در همه‌ی دوره‌ها یا اغلب دوره‌ها که این توفیق را داشتم که با نمایندگان محترم گفتگو کنم، این را تذکر دادم، این است که بدانید شما مثل یک قله هستید؛ آنچه از دل این قله میجوشد، بر دامنه و پیکره سرازیر میشود. رفتار، آداب، خُلقیات، چگونگی تعامل در مجلس شورای اسلامی، مثل بقیه‌ی قله‌هائی که در کشور وجود دارد، بر روی رفتار، آداب، اخلاق و منش آحاد جامعه اثر میگذارد؛ این یک امر طبیعی است، یک امر همیشگی است.

اگر در مجلس، عقل و فکر و طمأنینه و سکینه و آرامش و محبت حکمفرما باشد و از بلندگوهای مجلس این قضیه در سطح جامعه منعکس شود، همین خصوصیات بتدریج در جامعه اثر میگذارد. اگر در مجلس تشنج باشد، بغض باشد، کم‌کاری باشد، این باز به نوبه‌ی خود در رفتار مردم منعکس میشود؛ این تأثیر، طبیعی است. این تأثیر، دفعی و برجسته و نمایان نیست، اما بمرور و بتدریج آثار خودش را نشان میدهد؛ این، مسئولیت مسئولان محترم را افزایش میدهد.»

 

منبع: http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=22728

 

دانلود در قالب PDF

مطالب مرتبط:

سایت جدید بیان معنوی راه اندازی شد برای مشاهده کلیک کنید.