علیرضا پناهیان

۰

سایت جدید بیان معنوی راه اندازی شد برای مشاهده کلیک کنید.

امام خامنه ای: غفلت از جهت‌گیری ‌های انقلابی به کارایى ما ضربه خواهد زد/ بهترین سازندگان، سازندگان انقلابیند/ انقلابی شدن وظیفه امروز جوانان

مستندات | امام خامنه‌ای | غفلت از جهت‌گیری‌های انقلابی به کارایى ما ضربه خواهد زد

پایگاه اطلاع رسانی بیان معنوی > کتابخانه > مستندات > امام خامنه‌ای

منبع: سخنرانى مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهورى حجة الاسلام و المسلمین هاشمى رفسنجانى‏12/ 05/ 1368

  • این جمله را هم مطرح کنم که علاج مشکلات ما در این است که سازندگى کشور را در کنار تأمین روحیه‏ى انقلابى در مردم و حفظ همان صلابت و چهره‏ى باعظمت و هیبت انقلاب ببینیم. اگر به رفاه عمومى نیندیشیم و به سازندگى کشور فکر نکنیم، مطمئناً نظام جمهورى اسلامى نخواهد توانست الگو و تجربه‏ى مطلوب را به دنیا ارایه بدهد.
  • اگر در مسائل رفاه زندگى عمومى و ایجاد تسهیلات و رفع مشکلات غرق شویم، به طورى که جهت‏گیرى‏هاى انقلابى را به دست غفلت بسپریم، به ابهت و هیبت انقلاب ضربه زده‏ایم و جاذبه‏ى آن را در دنیا مخدوش کرده‏ایم و این، مطمئناً به کارایى ما ضربه خواهد زد. بنابراین، این دو در کنار هم مطرحند.
  • البته، در مسائل داخلى و سازندگى، رفاه و رفع مشکلات و ایجاد سازندگى، تنها هدف نیست. در مسائل داخلى هم، تأمین عدالت اجتماعى و امنیت عمومى و رعایت طبقات ضعیف و محروم، یک رکن اصلى است؛ همچنان که در سطح حرکت عمومى کشور، اخلاق و روحیات اسلامى و برادرى و گذشت و ایثار و بقیه‏ى خلقیات حسنه‏ى اسلامى هم، باید مورد توجه قرار بگیرد.

مستندات | امام خامنه‌ای | بهترین سازندگان، سازندگان انقلابیند/ انقلابی شدن وظیفه امروز جوانان

پایگاه اطلاع رسانی بیان معنوی > کتابخانه > مستندات > امام خامنه‌ای

  • امروز، شما جوانان وظیفه دارید انقلاب را با همه‌ى وجود، تا اعماق جانتان نفوذ و رسوخ بدهید و مفهوم انقلاب و مبانى فکرى آن را از بن دندان درک کنید و براى هنگامى که این ملت بدان احتیاج دارد و در دو صحنه مبارزه مى‌کند، آن را در خود ذخیره کنید. صحنه‌ى اول، صحنه‌یى است که انقلاب را از لحاظ اقتصادى یا نظامى و یا سیاسى تهدید مى‌کند که باید آن ذخیره را براى دفاع از انقلاب و کشورتان - به هرگونه که زمان و موقعیت اقتضا مى‌کند - به‌کار بندید. صحنه‌ى دوم، صحنه‌ى سازندگى است. بهترین سازندگان، سازندگان انقلابیند. بهترین پدیدآورندگان دنیاى آباد باغ انقلاب، کسانى هستند که از انقلاب جوشیده‌اند و انقلاب در جان آنها رسوخ کرده است. شما جوانان باید براى این دو صحنه، خودتان را هر لحظه آماده داشته باشید. (10/08/1368 -دیدار با گروه کثیرى از دانشجویان و دانش‌آموزان، به‌مناسبت سیزدهم آبان ماه)

 

مستندات | امام خمینی | اگر مسائل اقتصادى و مادى لحظه‏اى مسئولین را از اهداف عظیم انقلاب...

پایگاه اطلاع رسانی بیان معنوی > کتابخانه > مستندات > امام خمینی

منبع: صحیفه امام، ج21، ص327 | پیام به مهاجرین جنگ تحمیلى (لزوم صبر و استقامت). | زمان: 2 فروردین 1368 | مناسبت: نیمه شعبان، میلاد حضرت مهدى (عج)

  • «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنافداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه‏اى مسئولین را از وظیفه‏اى که بر عهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولى این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند.
  • مردم عزیز ایران که حقاً چهره منوّر تاریخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، باید سعى کنند که سختیها و فشارها را براى خدا پذیرا گردند تا مسئولان بالاى کشور به وظیفه اساسى‏شان که نشر اسلام در جهان است برسند و از آنان بخواهند که تنها برادرى و صمیمیت را در چهارچوب مصلحت اسلام و مسلمین در نظر بگیرند. چه کسى است که نداند مردم عزیز ما در سختى هستند و گرانى و کمبود بر طبقه مستضعف فشار مى‏آورد، ولى هیچ کس هم نیست که نداند پشت کردن به فرهنگ دوَل دنیاى امروز و پایه ریزى فرهنگى جدید بر مبناى اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامى با امریکا و شوروى، فشار و سختى و شهادت و گرسنگى را به دنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کرده‏اند و بهاى آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار مى‏کنند. این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب، بى شهادت میسر نیست.
  • من بار دیگر از مسئولین بالاى نظام جمهورى اسلامى مى‏خواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خداى بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشاى سرمایه دارى غرب و پوچى و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدمهاى اول مبارزه جهانى خود علیه غرب و شرقیم.
  • مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهانخواران شکست مى‏خوریم و نابود مى‏شویم؟ مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفى مى‏کنند؟»

دریافت در قالب PDF در ابعاد A4

دریافت در قالب PDF در ابعاد A5

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۱
مجید شهشهانی

امام خامنه ای

مستندات

سایت جدید بیان معنوی راه اندازی شد برای مشاهده کلیک کنید.