علیرضا پناهیان

سایت جدید بیان معنوی راه اندازی شد برای مشاهده کلیک کنید.

  نظرات رسیده برای بحث " تنها مسیر "

محمدرضا: اکنون دنیا را به گونه‌ای دیگر می بینم/ فاطمه: اگر بدونید چه تحولی در زندگی من ایجاد کردید

  • ناشناس: این سی جلسه بهترین سخنرانی‌هایی بود که در زندگیم گوش کردم
  • علی: توی عمرم چنین تعریف هایی از دین نشنیده بودم که من رو از صمیم قلب به دین جذب کنه
  • ن: یک روز در میان به صورت گروهی مطالب رو میخونیم و سر کلاس تجزیه و تحلیل میکنیم/مطالب بسیار بسیار عالی و کاربردی است
  • لیلا: این بحثها از هوا واجبتره
  • م.خوشبخت: من راضیم به همه التماس کنم تا اینا رو گوش کنن

بحث "تنها مسیر(راهبرد اصلی در نظام تربیت دینی)" به صورت ویژه ای توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است که نشان دهندۀ تناسب بحث با نیازها و کلیدی بودن آن است. این بحث توسط استاد پناهیان برای اولین بار در شبهای ماه مبارک رمضان 1392 در مسجد امام صادق(ع) ارائه شد، و اکنون در قالب جلسات هفتگی ادامه دارد.

در این مدت تعدادی از مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی بیان معنوی نظر خودشان نسبت به این بحث را از طریق بخش نظرات منعکس کرده‌اند؛ که به نوبه خود جالب توجه است.

گزیده ای از نظرات رسیده:

(همۀ نظرات را می توانید از اینجا ببینید | برای دیدن متن کامل هر نظر، بر روی تاریخ هر نظر کلیک کنید.)

سلام: سوالهای زیادی از من رو جواب داد/ اینجوری دین قابل قبول تره

۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۲۲ سلام

مطالبی که گفته شد برام مفید بود. ولی برای اینکه متوجه بشم بهتر, دارم اونهارو توی دفترم می نویسم. تابهتراستفاده بکنم. میدونم طول میکشه وکلی کار ریخته سرم ولی حتما به صورت متن در میارمشون. ممنوم. سوالهای زیادی از من رو جواب داد. اینجوری دین قابل قبول تره. من برای ترک گناهی که می دونم اشتباهه وبرام ضرر داره راهی جز دین که صددرصد تضمینی باشه پیدانکردم .واین رامدیون آقای پناهیان هستم. بازهم ممنون. یاعلی.

رفیق: این سی جلسه بهترین سخنرانی هایی بود که در زندگیم گوش کردم

۰۷ آبان ۹۲ ، ۱۳:۳۹ رفیق

سلام خدمت حاج آقا برسونید بگی خیلی مخلصیم این سی جلسه بهترین سخنرانی هایی بود که در زندگیم گوش کردم یا علی

مشتاق: این مباحث چهره جدیدی ازدین نشونمون میده که بهش فکرم نکرده بودیم

۳۰ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۲۴ مشتاق

سلام علیکم واقعا ازبه روز بودن سایتتون لذت بردم خداخیرتون بده .

این  مباحث چهره جدیدی ازدین نشونمون میده که بهش فکرم نکرده بودیم

دست حضرت استاد درد نکنه.

فاطمه: اگر بدونید چه تحولی در زندگی من ایجاد کردید

۱۴ مهر ۹۲ ، ۰۰:۳۲ فاطمه

اگر بدونید چه تحولی در زندگی من ایجاد کردید...

محمد رضا: علیرغم اینکه فرد کاملا مذهبی و مقید و اهل مطالعه ای هستم این 11جلسه مرا مست کرده است/ اکنون دنیا را به گونه ای دیگر می بینم. ممنونم استاد.

۰۱ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۰۶ محمدرضا

علیرغم اینکه فرد کاملا مذهبی و مقید و اهل مطالعه ای هستم این 11جلسه مرا مست کرده است.به خود آورده و بینش و نگاه جدیدی به من داده است. اکنون دنیا را به گونه ای دیگر می بینم. ممنونم استاد پناهیان. ممنونم.

علی: واقعا با این سلسله جلسات تنها مسیر، واقعیت دین رو فهمیدم/ تا حالا توی عمرم چنین تعریف هایی از دین نشنیده بودم که من رو واقعا و از صمیم قلب به دین جذب کنه و امیدی به من بده که بتونم در مقابل هوای نفسم مقاومت کنم.

۱۴ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۲۲ علی

با سلام و خسته نباشید.

نمیدونم حرفهایی که اینجا میزنم به به دست حاج آقا میرسه یا نه، ولی من میگم، خالی شم.

واقعا با این سلسله جلسات تنها مسیر، واقعیت دین رو فهمیدم، فهمیدم چرا خدا ما رو آورده توی این دنیا، فهمیدم ما باید چی کار کنیم. آقای پناهیان من رو با مسیری آشنا کرد که تا عمر دارم از متشکرم.

وقتی صحبت های آقای پناهیان رو شنیدم از این رو به اون رو شدم. امیدوارم دائمی باشه حال من.

یک چیزی که آقای پناهیان هم توی این جلسات مطرح میکردن این بود که بعضی از دوستان این حرف ها رو غمناک میدونستند، ولی من میخواستم بگم تا حالا توی عمرم چنین تعریف هایی از دین نشنیده بودم که من رو واقعا و از صمیم قلب به دین جذب کنه و امیدی به من بده که بتونم در مقابل هوای نفسم مقاومت کنم.

از آقای پناهیان واقعا متشکرم.

همچنین از شما مدیران سایت، شما بودید که باعث شدید چندین هزار نفر به شنوندگان این بحث اضافه بشه. امیدوارم کارتون مستمر باشه، و از خدا میخوام عاقبت به خیر بشید.

حق یارتون

احمد اویسی: تا حالا تعریف های زیادی از بحث تنها مسیر شنیده بودم که گاهی به نظرم افراطی می‌آمد/ نگارنده حقیر کسی نیست که از قله های معرفت بی اطلاع باشد

۱۶ اردیبهشت ۹۳ ، ۱۱:۳۲  احمد اویسی

شاید حرفهایی که الان میزنم غلو آمیز به نظر برسد و شاید اصلا تایید نشود اما چطور میتوان آتش را پنهان نگاه داشت. آتشی که تنها با شنیدن چند جلسه از سخنان استاد همه وجودم را شعله ور کرده است. تا حالا تعریف های زیادی از بحث تنها مسیر شنیده بودم که گاهی به نظرم افراطی و یا ناشی از تعصب و علاقه به استاد بود اما وقتی خودم این حرفها را شنیدم متوجه شدم که حتی بهترین تعریف ها هم حق این بحث را ادا نمی‌کند و آن چه ارائه شده است فوق ادراک انسانهای معمولی و حتی انسانهای تیز هوش است که بخواهند متوجه قدر و ارزش دریای عظیم معرفتی شوند که در این سخنان جاری شده است. باید مویت را در رنج معرفت نفس و شناخت این عالم پیچیده سفید کرده باشی تا کمی بفهمی که اینجاچه خبر است؛ قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.
چه بگویم که زبان الکن است؛ نگارنده حقیر کسی نیست که از قله های معرفت بی اطلاع باشد و از سفره وسیع نخبه های علم الهی بهره نبرده باشد که از سر بی خبری ناگهان از حرف های استاد پناهیان به شگفت آمده باشد؛ بلکه بر عکس جامعیت عجیب این سخنان که حرف های بزرگانی چون حضرت امام، علامه طباطبایی، آیت الله بهجت و ... را دربر می‌گیرد، در عین طرح مصادیق بسیار دقیق و ظریفی که باعث درک عالم آن بزرگان و مهمتر از آن باعث ورود به عالم ایشان می‌شود این حقیر را حیران کرده است و باعث شده است بارها در طول استماع این صحبت ها گاهی به اشک گاهی به سجده و گاهی به رقص درآیم. میدانم که حرفهایم مرا به بی عقلی متهم میکند اما این بی عقلی نیست این عقلی است که از لذت معرفت مست شده است. خدایا تو شاهد باش که من با این حرفها خواستم وجود نعمتی به نام پناهیان را اظهار کنم شاید که بنده شاکر تو باشم. تو شاهد باش که من لذت عظیمی را که از نوشیدن این آب حکمت مست آن شده ام، اظهار کردم مبادا طبق روایت امیرالمومنین رنگ حسد گرفته باشم و تو میدانی که وقتی من می‌گویم لذت، آدم لذت نبرده ای نیستم و وقتی وارد راه تو شدم که همه لذتهای زمین را در اوجشان چشیده بودم. خدایا این نعمت عظیم را بر ما بیفزای و ما را لایق بهره بردن از آن قرار بده.

یک سرباز: لحظه شماری می‌کنم تا برم نقطه صفر مرزی غرب کشور

۱۷ مهر ۹۲ ، ۱۷:۱۵ عبدالابق

سلام.من سرباز هستم.تو نقطه صفر مرز غرب کشور.جایی که شبکه مخابراتی پوشش نمیده و طی 60 روزی که اونجاییم با بیرون بی ارتباطیم.

اما دوره قبلی ای که منطقه بودم جذابترین عامل برای تحمل همین بیانات حضرت استاد بود.الانم لحظه شماری میکنم تا برم و بقیشو گوش بدم.

برا همه سربازا دعا کنین...

ن: یک روز در میان به صورت گروهی مطالب رو میخونیم و سر کلاس تجزیه و تحلیل میکنیم/مطالب بسیار بسیار عالی و کاربردی است

۲۰ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۲۷ ن.

سلام ما مطالبو از سایت گرفتیم و یک روز در میان به صوت گروهی مطالب رو میخونیم و سر کلاس تجزیه و تحلیل میکنیم مطالب بسیار بسیار عالی و کاربردی است

خداوند امثال حاج اقا رو حفظ کند و توفیق بدهد ماهم بتوانیم عامل به مطالب باشیم

م.خوشبخت: اگه همه این حرفها رو گوش بدن دنیا یه جور دیگه میشه/ من راضیم به همه التماس کنم تا اینا رو گوش کنن/ خواهش میکنم بیشتر نشرش بدید

۱۹ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۵ م.خوشبخت

متشکرم.کار شما فوق العاده است.اگه همه این حرفها رو گوش بدن دنیا یه جور دیگه میشه.خیلی از مشکل ها حل میشن.من راضیم به همه التماس کنم تا اینا رو گوش کنن.خواهش میکنم بیشتر نشرش بدید. خیلی خیلی ممنون.

گمنام: تمام مطالبی که استاد مطرح می کنند من سالهاست که با آنها درگیرم و نتوانستم جوابی برای آنها پیدا کنم/ واقعا شگفت‌زده شدم، از ابتدای بحث هیچ وقت فکر نمیکردم که به اینجا بکشد

۲۰ مهر ۹۲ ، ۱۱:۰۶ گمنام:

با سلام و تشکر بینهایت از استاد گرامی که با بصیرت و بینشی که دارند ما را به عمق این موضوع بردند و معرفت لازم در این مسیر را به ما چشاندند. تمام مطالبی که استاد مطرح می کنند من سالهاست که با آنها درگیرم و نتوانستم جوابی برای آنها پیدا کنم. تا اینجا که جلسه 23 است و جلسات را دنبال کردم واقعا شگفت زده شدم از ابتدای بحث هیچ وقت فکر نمیکردم که به اینجا بکشد بقول استاد هر دم از این باغ بری می رسد ... از مبارزه با نفس به ولایت برسیم و ... همیشه این تقوا برای من مبهم بود که چطور به آن برسم و تنها یک معنای لغوی و اصطلاحی درباره آن میدانستم (پرهیز از گناه و خودداری):

امیدوارم که اهداف متعالی شما محقق شود و جوانانی را تربیت کنید که مورد رضایت خداوند و امام زمانمان قرار گیرد.

خداوند به شما سلامتی و طول عمر با عزّت و خیر کثیر دهد. آمین

همچنین از کسانی که در گردآوری سخنرانیها زحمت می کشند قدردانی می کنم.

همراه: این بحث کوه را هم جا به جا می کند/ برای این بحث تنها لازم است یک مقدار عقل داشته باشی، هر چند ناچیز، بعد هم از زمین و آسمان برایت می آید../ مانند یک موتور است

۱۴ آبان ۹۲ ، ۱۹:۴۴ همراه:

سلام

ضمن تشکر از زحمات عزیزان و خدا قوت

می خواستم به حاج آقا بگویید "تنها مسیر" در زندگی خیلی ها تأثیر گذاشته چیزی است که نمی توانی بشنوی و تکانی نخوری. خودم چندتایی از بحثهای ایشان را شنیدم اما هیچ کدام نتوانستند من را از جایم بلند کنند یعنی زورشان به بنده نرسید اما این بحث کوه را هم جا به جا می کند. چرایی بحثهای دیگر را نمی فهمیدم چون باید معیارهایی را داشته باشی تا بتوانی آنها را بفهمی اما برای این بحث تنها لازم است یک مقدار عقل داشته باشی هر چند ناچیز بعد هم از زمین و آسمان برایت می آید و زمینه ای فراهم می کند برای فهمیدن آن بقیه و پس از آن عمل به قدر توان بعد بیشتر کردن توان و ...

هم اینها و هم چون حرف اصلی است و حرف آخر است درست مانند یک موتور است.

من بنده آن کس که به من ذره ای آموخت.... حاج آقای پناهیان که جای خود دارند.

التماس دعا

 انگار شما مثل یه پزشک مهربون میدونید

۲۶ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۶ یافاطمه الزهرا :

به نام خالق روشنایی

سلام گرم وعمیق وپرازاحساس منو پذیرا باشید

استاد خوبی ها من ازنوجوونیهام شمارو میشناسم جنس حرف های شما با بقیه فرق داره. اصلا انگار شما مثل یه پزشک مهربون میدونید. جوونهای امروز نه اصلا ادم های امروز با چه بیماریهایی دست و پنجه نرم میکنند وحرف هاتون ( که بی شک از منبع نورو روشنایی) مثل یه مسکن قوی ادمو اروم میکنه . باهمه ی وجودم از خدا ممنونم که شمارو به ما داد و از شما هم ممنونم که هستید تا مارو که مثل پیچک های سبزی هستیم از شما بچسبیمو بالا بریم تا جایی که فقط خدا باشه و خدا وخدا....

از هر کلاس و درس و بحث این جلسات برایم سودمند تر بوده

۰۹ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۳۹ دوستار استاد:

سلام، خدا خیرتون بده. از هر کلاس و درس و بحث این جلسات برایم سودمند تر بوده است.با تشکر فراوان

زهره: واقعا حکمت رنج و سختی که خداوند برای انسان قرار داده تا رشد کنه رو نمیدونستیم

۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۰:۴۳ زهره :

سلام. خیلی ممنون ا ز اینکه این کار مفید رو انجام میدید، من و خواهرم در مشکلی که برامون پیش اومد واقعا از صحبتهای حاج آقا انرژی میگرفتیم. فکر میکنم لطف خدا بود که شنیدن این مباحث با مشکل سخت ما همزمان بود و خیلی استفاده کردیم.واقعا حکمت رنج و سختی که خداوند برای انسان قرار داده تا رشد کنه رو نمیدونستیم

بهار دلها: تا حالا به هر کی این صوتها را معرفی کردیم، انقلابی در وجود پیدا شده

۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۳:۴۴ بهار دلها

سلام

ممنون از زحمتی که می کشین!

انصافا خیلی استفاده می کنیم.

تا حالا به هر کی این صوتا را معرفی کردیم، انقلابی در وجود پیدا شده.

درسته بنده خودم بی بهره ام ولی انصافا دوستان خیلی استفاده می کنند.

خدا خودش به خاطر اهل بیت ع، حاج آقا پناهیان رو سلامت بدارد.

بیان معنوی رو در وبلاگمون لینگ ش کردیم با اجازه!

خدا نگهدار شما!

لیلا: این بحثها از هوا واجبتره

۱۰ مرداد ۹۲ ، ۰۵:۳۵ لیلا

واقعا خسته نباشید! خدا قوت.کاش برنامه های شب قدرهای ایشان را زودتر برای دانلود بگذارید یا اطلاع رسانی کنید .در هر صورت ما شهرستانی ها خیلی خیلی دعاتون میکنیم که مباحث عالی استاد رو میگذارید برای دانلودۀ مخصوصا تنها مسیر. سفارش میکنم بعنوان یک بنده کمترین هرکی اهل حرف درست وحسابیه، ولو کم اعتقاد، گوش کنه. از هوا این بحثها واجبتره و جاش واقعا خالی در منابر!

عباس: با جلسات تنها مسیر تحول عظیمی نسبت به نگرش دنیوی و اخروی به موضوع رنج و ولایت ائمه...

۱۴ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۵۹ عباس

با سلام  و احترام و خسته نباشید

 ضمن تایید صحبتهای برادر علی ، من هم با جلسات تنها مسیر تحول عظیمی نسبت به نگرش دنیوی و اخروی به موضوع رنج و ولایت ائمه (و امتداد ان تا امروز)را یاد گرفتم خداوند به آقای پناهیان و تمامی دوستانی که اشاعه دهندن افکار ایشان هستند خیر و برکت در زندگی دنیا و عاقبت بخیری آخرت عطاء کنه

م: این سلسله جلسات درفامیل ما و حتی در افراد دورتر فامیلی خیلی مورد استفاده قرار گرفته

۱۳ آذر ۹۲ ، ۲۱:۰۰ م

سلام

من اهل مشهدم ازشما میخوام ازحاج آقا ازطرف ماخیلی تشکرکنید این سلسله جلسات تنها مسیر درفامیل ما وحتی درافراددورتر فامیلی خیلی مورد استفاده قرار گرفته .واقعا خدا خیرشون بده وافاضات ذهنی وعملی ایشون رو زیادتر بکنه.

 

گمنام: همه ی چهل و یک قسمت رو گوش کردم شایدم بعضی هاشو حتی دوبار گوش کردم عالیه/ به کسایی که تا حالا گوش ندادند سفارش می کنم حتما گوش بدن

۲۷ دی ۹۲ ، ۰۸:۵۵ گمنام

با سلام به برو و بچه های سایت دستتون درد نکنه

من یه دوسالی هست که سخنرانی های استاد را گوش می دم. قبل از راه اندازی سایت بیان معنوی سخنرانی های استاد رو از سایت های دیگه دانلود می کردم.راستش صحبت های استاد خیلی تو افکارم اثر گذاشته مخصوصاً تنها مسیر. همه ی چهل و یک قسمت رو گوش کردم شایدم بعضی هاشو حتی دوبار گوش کردم. عالیه به کسایی که تا حالا گوش ندادند سفارش می کنم حتما گوش بدن.

میلاد: به استاد بگین زدی تو خال ممنون

۰۲ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۴۱ میلاد

به استاد بگین زدی تو خال ممنون

امیرعلی: این سلسله سخنرانی واقعا نیاز امروز هست

۲۳ تیر ۹۲ ، ۱۴:۴۸ امیرعلی

همون طوری که دوستان گفتند ، لطف کنید که صوتش رو قرار بدهید.این سلسله سخنرانی واقعا نیاز امروز هست.تا انشاالله در این ماه پربرکت بتونیم عمل کنیم.حداقل فایل متنی اش رو به صورت کامل قرار بدهید.ممنون . دعا گوی شما عزیزان هستیم.

نظرات (۲۶)

با شنیدن مباحث ایشون هم می خندیدم هم گریه می کردم... از خوشحالی مات و مبهوت ام ...خدایا ممنون. دیدم به دنیا عوض شده ای خدا شکرت 
۲۷ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۴۳ معصومه از مشهد
سلام. من بیماری روحی شدیدی داشتم که با کمک همین مبحث و توسل به اهل بیت درمان شدم ... اجرتون با امام حسین علیه السلام
از وقتی این سخنرانی ها رو گوش کردم
فهمیدم که اصلا بچه مذهبی نیستم ! ! ! !
استاد داشتیم زندگیمونو می کردیما ا ا ا ا
ولی خداییش دمشون گرمه
۱۴ تیر ۹۳ ، ۲۳:۲۴ فاطمه اکبریان
سلام ما میخواستیم از استاد دعوت کنیم برای 2 یا 3 ماه آینده تشریف بیارن و سخنرانی برای دانشجوهای ما داشته باشن چطور باید از ایشون وقت بگیریم؟؟؟
پاسخ:
سلام. با دفتر ایشان به شماره 021.88955710 تماس بگیرید
باسلام وخداقوت.خواستم بگم واقعاممنون، خدااجرتون بده

با عرض سلام وخسته نباشید

در بحث راحت طلبی سوالی برایم ایجاد  شده است ، امیدوارم که استاد گرامی پاسخ مرا بدهند .

با توجه به سخن امیرالمومنین علی  علیه السلام در نهج البلاغه :دل ها را روی آوردن ونشاط ،وپشت کردن وفراری است،پس آنگاه که نشاط دارند آن را بر انجام مستحبات وا دارید ،وآنگاه پشت کرده بی نشاط است ،به انجام واجبات قناعت کنید.

 اولین سوالم این است که بین این سخن با بحث راحت طلبی چه رابطه ای وجود دارد ،واین سوال که در مسیر مبارزه بانفس  چطور متوجه شویم دچار بی نشاطی شده ایم یاراحت طلبی؟

لطفا از استاد بخواهید که برایم دعا بفرمایند ،احساس می کنم هرچه بیش تر با نفسم  مبارزه می کنم  کم تر موفق می شوم یا به تعبیر دیگر هرچه می خواهم خوب تر شوم بدتر می شوم ،راهکاری در این مورد هم از استاد می خواهم .

امیدوارم که دل امام زمان از ما خشنود باشد .التماس دعا

پاسخ:
با سلام و تشکر،
در کتاب شهر خدا ذیل عنوان «بهره گیری از عامل استمرار» پاسخ داده اند.
"سؤال مشهوری که ممکن است در اینجا مطرح شود این است که مگر در روایات نفرموده‌اند که عبادات را باید با نشاط انجام داد و اگر انسان تمایل نداشت نباید چیزی را به خود تحمیل کند؟ پس این تحمل دوران میانی و تداوم بخشیدن به عبادت بدون حلاوت، برای چیست؟ آیا زدگی بیشتر نمی‌آورد؟..."
جوابش طولانی (حدود 3 صفحه) است. انشاء الله به زودی در مطلب جداگانه ای در سایت قرار داده می شود.

با سلام....ای کاش این مطالب رو زودتر گوش میکردیم...خیلی نگرش های غلط رو خوب پاک میکنه و نگرشی درست از دین به ما آموزش میده...من تا میتونم صحبت های ایشون رو مینوسم. و به دیگران منتقل میکنم...هیچ جا مثل این صحبت ها رو نشنیده بودم... و از استاد بسیار متشکرم...و هم از کسانی که دلسوزند برای اسلام عزیز برای راه اندازی این سایت...و خدا قوت به همه ی شما...منتظر مطالب و سخنرانی های دیگر استاد هستیم...
باسلام لطفاازاستادبپرسیدچطور میشه غذای خوشمزه نخوردوقتی توخانواده استفاده میشه ووالدین اصراربه خوردن مادارند؟؟؟درمورد لباس هم همین طور؟؟میخوام باروزه گرفتن خودم وبسازم ولی پدرومادرم مانع میشن ومیگن که ضعیف میشم نمیدونم چیکاربایدکرد؟؟
باسلام آیامیتونم پیشنهادگوش دادن به این سخنرانی ها روبه هرکسی باهرظرفیتی بدم؟
پاسخ:
سلام. به هر حال هر مبحثی، آمادگی و ظرفیتی میخواهد. هر چند اندک.
۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۲:۴۶ باید مراقب بود...

سلام علیکم

فقط میتونم بگم دارم لذت میبرم...

هم از زندگیم هم از خدام هم از دینم هم از سختیاش هم از غمش هم از رنج هاش...

همه رو برام قشنگش کردید درست مثل یه نخ تسبیح همه چی منظم حول یه حرف...

این جمعه که ...

دارم میبینم بازی خدا... شدید... بد جورم بازی میکنی دقیقا هم گیر میده به همون

 چیزی که توش گیری ...

دیگه همش قشنگ شده...

( بحث تبلیغ هیات شهدای گمنام هم فوق العاده است ، از اون هم ممنون)

ممنون بره همه ی این تفکرات جدیدی که در من به وجود آوردید...

برایتان بهترین ها رو آرزو میکنم

و من الله توفیق...

مطالب کاملا نغز و زیبا...نگرش استاد به دین و جایگاه آن خیلی جالب و زیباست....من قصد داشتم از دینی که اسمش را اسلام گذاشته بودند و مذهبش را شیعه روی بیفکنم که استاد مرا با زیبایی دین اشنا کرد. و بهم یقین بخشید.

سلام ،خسته نباشید ،ممنون از زحمات شما،تاامروزبحث تنهامسیر را تاجلسه ی پنجم گوش داده ام ،صحبت ها سنگین است اما شیرین ودل نشین،این روزها خدا را بیش تردر زندگی ام احساس میکنم،سوالی برایم پیش آمده که تقاضادارم از استاد برایم پاسخ بگیرید، از استاد درخواست دارم در راضی به رضای خدا بودن جایگاه دعا را توضیح بدهند،می دانم که دراین حدها نیستم امادر جایی خوانده ام که کسی که فنا فی الله می شود دیگر از خدا نمی خواهد تا حتی این خواستنش هم بر اراده ی خدا تحمیل نشود اما در دین ما دعا جایگاه والایی دارد،سلاح مومن است ،این دو راچطور باهم جمع کنیم ،مدتی است که وقتی از خدا چیزی را می خواهم با این لحن است که خدایا فلان چیز را بده اما اگر صلاح می دانی آیا این می تواند جواب سوالم باشدیا باز هم رضایت در این خواستن نیست ،اصلا اصل خواستن از خدا باید چطور باشد تا حرمت بین بنده وخدا حفظ شودودر آن رضایت وتسلیم بودن وادب حفظ شود؟؟

دریکی از سخنرانی ها استادفرموده اند برای اینکه زندگی ما تمامش صلات  وعبادت باشدیکی از شرط هایش دایم الوضوبودن است ،بسیار تکان دهنده بود پاسخ  یکی ازسوالی هایی که مدت ها در ذهن داشتم را دریافت کرده ام.

لطفا سلام  وتشکر مرا به ایشان برسانید ،منتظر پاسخ هستم .اجرتان با امام حسین (ع)

پاسخ:
با سلام و تشکر.
از دعاهای رسیده از معصومین اینطور به دست می آید که انسان میتواند در مادیات و امور دنیا دعای بدون اصرار کند ولی در امور معنوی و تقرب به خدا، حتما اصرار و پافشاری در دعا خوب است و منافاتی با فنا فی الله ندارد.
حقیقتا خودم هنوز گوش نکردم ولی دانلود کردم و به مادرم دادم تا گوش بده، خدا وکیلی، از لحاظ روحی مادرم از این رو به آن رو شد، یعنی همینقدر میتونم بگم که هر چند جلسه یکبار مادرم میگفت این جلسه را گوش بده، استاد غوغا کرده . اینجانب همه موضوعات را دانلود میکنم، ولی مادرم نسبت به این مبحث "تنها مسیر" یه احساس دیگه ای داره، کاش امکان رای دادن به نظرات وجود داشت، اونوقت معلوم میشد که نظرات ارسال شده حرف دل همه مستمعین این بحث بوده است.
اجرتان با حضرت معصومه سلام الله علیها
یا علی مدد...
خداوند استاد رو برامون نگه دارد ان شاءالله و توفیق فهم و عمل هم به ما عطا کند.
ممنون از زحماتی که می کشید.
سلام به استاد بگین خیلی دمت گرم نمیدونم اگه نبودی چطوری باید زندگی میکردم و میمردم , لطفا اگه اجازه هست میخوام این مباحث رو توی حلقه های صالحین مطرح کنم . استاد از ته دل میگم ( روحی و ارواحنا فداک , دورت بگردم )
سلام
حالا که اینقد خوبه نمیخواید pdf  اش را بذارید؟
پاسخ:
با سلام
فایل پی دی اف تمام جلسات مرتبط با بحث در سایت بارگزاری شده است

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود  تمام سخنرانی های حاج اقا عالی هستن ما که در شهرستان هستیم و در سخنرانی های حاج اقا نمی تونیم شرکت کنیم ... دانلود این سخنرانی ها بهترین هدیه که شما با این سایت بهمون دادین

حسته نباشین

سلام
هفته ای دو روز دانشگاه میرفتم و توی هر رفت و برگشت روزانه، 2 جلسه از تنها مسیرو گوش دادم.
بهترین لحظات عمر من حد فاصل منزل تا دانشگاهه...
سلام و خسته نباشید. فقط می تونم بگم صحبت های حاج آقا پناهیان بعد از ده سال جواب خیلی از سوالاهای زندگیمو به من داد و بعد از مدت ها آرامشو دارم تجربه می کنم ممنونم خیر دنیا و آخرت رو برای حاج آقا پناهیان و گروه شما از خدا خواستارم یاعلی

سلام. خدا قوت

با تظرات دوستان مشتاق شدم این صحبت ها رو گوش کنم. فقط یه سوال:  قسمت های 35 و 36 و 37 این سخنرانی چرا تو سایت نیست؟

پاسخ:
با سلام و تشکر
دو جلسه 35 و 36 ارتباطی با بحث اصلی نداشته اند اما متن جلسه 37 بارگذاری شده است
سلام و خسته نباشید.
تشکر می‌کنم از استاد پناهیان بابت این که جایگاه واقعی ما رو به ما نشون دادن. هیچ سخنرانی‌ای به این خوبی در من شخصا اثر نداشته و من رو به عمل ترغیب نکرده.
همچنین از شما تشکر می‌کنم که این سخنرانی‌ها رو در اختیار ما قرار می‌دید.
درخواست می‌کنم قسمت‌های کلیدی این سخنرانی‌ها رو به شکل کلیپ‌های کوتاه چهار - پنج دقیقه‌ای در بیارید تا انتشارش آسون‌تر بشه. من هم می‌خوام این سخنرانی‌ها رو پخش کنم اما خیلی از اطرافیانم انقدر وقت و حوصله ندارن که چهل ‍- پنجاه تا سخنرانی یک ساعته رو گوش بدن.
ممنون می‌شم اگر زحمتش رو بکشید. نمی‌دونید چه اثرات و فوایدی خواهد داشت این کار.
سلام
من یک طلبه از مشهد هستم که استاد پناهیان یکبار برای سخنرانی به مدرسه مون آمده اند
من از اینکه ، خدا محبت ایشان را در دلم قرار داده و ایشان را در مسیر راهم گذاشته ، هزاران بار از خدا تشکر می کنم
واقعا مطالب عالی است و بوی خدا می دهد
شکر خدا سایتتون قوی کار میکنه
خدا به همه اونهایی که در این سایت زحمت می کشند ، اجر کثیر دهد
از اینکه فایل pdf  ها را قرار می دهید ممنون
من مطالب را در دفترم یادداشت می کنم ... مرتب
اسکن نوشته هایم را براتون خواهم فرستاد
عالیه این جلسات، فوق العاده ست. به هرکی میتونستم پیشنهاد کردم گوش دادن این دوره سخنرانی رو... حال ماه رمضون امسالمون با هر سال کلی فرق داشت با حرفای مهم و جذاب حاج آقای پناهیان. خدا خیرشون بده که هنوزم بعد از گذشت چندین ماه از ماه رمضان، این جلسات رو ادامه میدن. من مشهد زندگی میکنم و بعضی اوقات که جمعه شبها تهرانم، برای اومدن به مسجد امام صادق و شنیدن حرفهای حاج آقا، کلی ذوق می کنم!
حاج آقای پناهیان: خدا خودش شاهده که هر وقت به حرم امام رضا (ع) مشرف میشم، شما اولین نفری هستین که از طرفتون زیارت میکنم...
خدا خیرتون بده انشاالله که همیشه بهترین ها رو به ما یاد میدید...
اجرکم عندالله
یا حق
۲۰ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۲۴ Soldier Of Imam Mahdi
سلام به استاد بگید تمومش نکنه که هوای شبام شده گوش کردن چندین بار به موضوع تنها مسیر
من این صحبتهای استادو با دقت گوش میدم و به دیگران منتقل میکنم شاید دعای اونها عصر کردو ما هم آدم شدیم
به شیخ استاد پناهیان بگید خیلی مردی
نظرات خیلی جالب بود. یه نکته به ذهنم رسید که گفتنش فکر کنم خوب باشه. بعضی وقت ها از نشستن پای منبر یک سخنران ضعیف حال آدم گرفته می شه.
شاید فکر کنه موضوع تو اولویت نیست. یا به خوبی بیان نمیشه.

اما اولا با توجه به مبارزه با نفس و داستان دوچرخه همین منبر ضعیف هم کلی برکت داره برای آدم. 
دوما وقتی با حرفای استاد نظام دینی رو درست درک کردی اونوقت هیچ حرفی از دین نیست مگر اینکه ازش بهره می بری.

جدیدا حتی سخنران هایی که من خیلی ازشون خوشم نمیومد حرفاشون برام جذاب شده! چون دیگه هر حرفی رو سر جای خودش می فهمم. فکر کنم این بزرگترین نعمت و برکتی است که نوع نگاه استاد به ماها داده
خدا حفظشون کنه زیر سایه ولایت
جمع آوری این نظرات , تبلیغی واقعی و بدون ریا , برای این جلسات است .  
استاد پناهیان مو را از ماست میکشند . 

سایت جدید بیان معنوی راه اندازی شد برای مشاهده کلیک کنید.