علیرضا پناهیان

۲

سایت جدید بیان معنوی راه اندازی شد برای مشاهده کلیک کنید.

به مناسبت نیمه شعبان در هیئت شهدای گمنام/پیامک خبری

دو ویژگی مهم شرایط امروز

فرازهای کوتاهی از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان به مناسبت نیمه شعبان در هیئت شهدای گمنام:

  • آخرالزمان با وجود همۀ فتنه‌هایش، شرایط را برای رشد مؤمنین فراهم می‌کند. شرایط امروز، ما را به سوی رسیدن به «قوت قلب فوق‌العاده» سوق می‌دهد/طبق روایات، یکی از ویژگی‌های مهم یاران حضرت، قوت قلب فوق‌العادۀ آنهاست. چیزی که امروز برای ما رشد عالی محسوب می‌شود و حتی از روحیۀ شهادت‌طلبی هم بالاتر است، افزایش قوت قلب است.
  • دو ویژگی مهم شرایط امروز: 1. دشمنان به خاطر دین و حقیقت وجودی مؤمنین آنها را می‌کُشند نه به‌ خاطر کشورگشایی یا نفت یا... 2. تنها سابقۀ تاریخی شدت غضب و کینه‌ای که تروریست‌ها نسبت به ما دارند، کینه‌ای بود که اهل نفاق نسبت به امیرالمؤمنین(ع) داشتند.
  • از روی دست دشمنانمان می‌توانیم بفهمیم که امروز چه نیازی داریم/دشمنان اسلام ناب، تصاویر جنایات فجیعشان را منتشر می‌کنند تا از خود یک قوت قلب بالا نشان دهند و  با ایجاد ترس و وحشت، روحیۀ ما تضعیف و  قوت قلب ما را از بین ببرند، چون از همین قوت قلب ما ضربه خورده‌اند/این شرایط ما را به افزایش قوت‌ قلب دعوت می‌کند.
  • مهمترین اسلحه‌ای که ابلیس توانسته در مقابل ما به‌کار بگیرد این است که نشان دهد دشمن ما قوت قلب دارد تا ما را در موضع ضعف قرار دهد. دشمن توانسته با ایجاد طمع به شهادت خیالی و با ایجاد نفرت و کینه نسبت به شیعۀ مظلوم، یک دین دروغین و یک قوت قلب پوشالی در یک عده‌ای ایجاد کند که با شیعیان بجنگند.
  • طبق روایت، «توکل» و «یقین» به انسان قوت روحی می‌دهد و هرگونه «تعلق به دنیا» و «آلودگی به گناه» موجب تضعیف قوت قلب انسان می‌شود/ امام زمان(ع) نیاز به سرباز دارد و سربازان حضرت باید قوت قلب داشته باشند/ با کمک استغفار، توکل و یقین قوت قلب خود را افزایش دهید.
  • «توکل» به انسان قوت روحی می‌دهد و «قوت روحی» به انسان بصیرت می‌دهد. لذا یکی از چیزهایی که بصیرت را از بین می‌برد ترس است. ترس، انسان را به تئوریزه کردن ترس وادار می‌کند، و این توجیه‌گری و تئوریزه کردن ترس، جای بصیرت را می‌گیرد. در این صورت، بصیرت و عقلانیت انسان از بین می‌رود.

نظرات (۲)

۰۲ تیر ۹۳ ، ۱۶:۳۶ یک آدم بی قوت قلب
سلام علیکم استاد ببخشید ما قوت قلب از کجا بیاوریم؟ من آدمی هستم که به اطرافیان امید می دهم اما خودم واقعا خسته شده ام کاش توصیه شما این بود که هر کس خودش رادریابد وآماده کند هم برای بندگی خدا هم سربازی حضرت اما وقتی صحبت از اجتماع می شود هزار اشکال پیش می آید اگر همیشه فقط بجه حزب اللهی ها دور هم جمع شوند راه پیمایی بروند شعار بدهند ونماز جمعه بروند سخنرانی و قرآن و مداحی گوش بدهند و روزه و... وغیر مذهبی وضد انقلاب هم به فعالیتهای مورد قبول خود بپردازند مثل جزیزه های جدا ازهم پس اصلاح وتبلیغ جایش کجاست؟ من سال 88 نزدیک بود قلبا از انقلاب و رهبری عزیز جدا شوم اما پس از شنیدن یک جمله ی شما از تلویزیون در افکار خود تجدید نظر کردم مضمون فرمایش شما این بود که اگر گناه اجتماعی سیاسی کنیم بخشیده نمیشویم ودفاع از جریان حق واجب است اما در طول چند سال گذشته تمام تلاشهای بنده در جهت جذب اطرافیان به جبه ی حق بی نتیجه مانده حتی یک نفر راهم نتوانسته ام با حجاب استکبار ستیز انقلابی متدین و...نمایم با زبان نرم محبت دعوا جوش وخروش اشک شعر کتاب حرف قسم حدیث آیه برای فامیل دوست آشنا همسایه همکار تنها ثمرش این بوده که عده ای از اینجانب نفرت پیدا کرده اند آن عده که در طریق بودند که بودند اما اعتراف میکنم من تا به حال روی یک نفر هم اثر مثبت نداشته ام نمیدانم ایراد از من است یا دیگران؟ حضور در اجتماع برایم سخت شده از مطالبی که دوستانم در فیس بوک مینویسند رنجیده ام اما دیگر توان پاسخگویی ندارم و دیگر توان وشهامت نوشتن مطالب اعتقادی را در صفحات اجتماعی ندارم کم کم دارم به این نتیجه میرسم که خدا هر که را بخواهد خودش هدایت می کند همانطور که مرا با شنیدن یک جمله ی شما هدایت کرد واقعا نا امیدم لطفا راهنمایی بفرمایید همیشه دعا گوی شما هستم نمیدانم کدام قسمت سایت باید دنبال جواب باشم؟ باتشکر از استاد وهمه ی زحمتکشان بیان معنوی
خیلی نکات مهمی بود و جالب.خواهشا صوت بذارید.
یه جاهایی از خلاصه تان را متوجه نشدیم و نیاز به توضیح قبل و بعدش دارد.
زمان این مباحث می گذرد.بنده همین روزها نیاز به صوت جلسه دارم.
مممنون.

سایت جدید بیان معنوی راه اندازی شد برای مشاهده کلیک کنید.